СИСТЕМА ВИПУСКУ ВІДПРАЦЬОВАНИХ ГАЗІВ (Вихлопна Система, Полум'ягасники, Резонатори, Стронгеры, Гофра)
Система випуску відпрацьованих газів або вихлопна система - призначена для відведення відпрацьованих газів двигуна, їх охолодження, зниження шуму, а також токсичності.
Вихлопна система складається з:
- випускний колектор (з'єднує кілька вихлопних виходів з двигуна в один);
- приймальна труба(штани) (з'єднує колектор з каталізатором або гофрою);
- гофра (сильфон) (знижує вібрації передаються від двигуна);
- каталізатор (перетворює токсичні гази у нешкідливі);
- лямбда-зонд (кисневий датчик) - відноситься до системи управління двигуном і впливає на співвідношення палива до повітря в пальній суміші. У сучасних системах управління встановлюється два кисневих датчика – один перед каталітичним нейтралізатором, іншого – за ним. Крім кисневого датчика у випускному тракті можуть встановлюватися інші вхідні пристрої: датчик температури відпрацьованих газів, датчик оксидів азоту
- резонатор (знижує рівень шуму);
- середньої труби (з'єднує резонатор з глушником);
- глушник (виконує ту ж функцію, що і резонатор, але влаштований трохи інакше і як звукопоглинального матеріалу використовує особливе волокно).
Основна несправність системи випуску – підвищений шум вихлопних газів. Причиною є пошкодження прокладок, глушників, втрата щільності з'єднання. Усунення несправності – заміна пошкоджених деталей. При наявності зварювального обладнання, можна спробувати заварити дірки в трубах і глушниках, які ще можна заварити.
У процесі експлуатації необхідно стежити за справністю системи випуску відпрацьованих газів. Основний глушник повинен добре кріпитися на гумових амортизаторах. При цьому він підтримує додатковий глушник і з'єднувальні труби. Якщо ці деталі розташовані правильно, то система випуску працює справно, якщо є які-небудь «відхилення», потрібен ремонт.
Для правильної роботи каталізатора необхідно щоб у відпрацьованих газах містилася певна кількість кисню, при якому підтримується робоча температура каталітичного нейтралізатора. Аналізує це лямбда-зонд. Датчик вимірює залишкову кількість кисню у відпрацьованих газах і за допомогою ЕБУ регулюється кількість подаваного палива для одержання робочої суміші. Каталізатор в парі з лямбда-зондом дозволяють не тільки зменшити викид шкідливих речовин в атмосферу, але і забезпечують меншу витрату палива, покращують ефективність роботи двигуна.
При виході з ладу лямбда-зонда, можливі різні пропорції палива і повітря в паливоповітряної суміші: збагачена або збіднена. І та і інша знищують каталізатор, перша – за рахунок великого вмісту вуглеводнів, друга призводить до його перегріву.
Що робити якщо каталізатор все таки вийшов з ладу.
В цьому випадку у вас є кілька варіантів:
- Встановити новий каталітичний нейтралізатор. Спосіб досить дорогий. Якщо придбати відносно недорогий «не брендовий» прилад від сумнівного виробника, він швидко вийде з ладу (оскільки умови експлуатації залишаються незмінними), і вся економія зійде нанівець.
- Вибити каталізатор. З корпусу вибиваються залишки закупореній кераміки. Прохідність вихлопної системи відразу зростає, підвищується потужність мотора. Однак полум'я, що виривалося з випускного колектора, швидко виведе з ладу глушник, оскільки воно нічим не стримується. Та й звук вихлопу стає занадто гучним
- Замінити каталізатор на колекторний полум'ягасник і установкою Емулятора лямбда зонда (Механічна обманка каталізатора) на другому датчику кисню.
Полум'ягасник колекторний являє собою виріб, виконане за принципом резонатора, за винятком одного з денець, зроблених у вигляді воронки. Полум'ягасник складається з внутрішньої частини – воронки денця минає в перфоровану прямоточну трубу, і зовнішньої частини – банки полум'ягасника.
Всі складові частини колекторного полум'ягасника виготовляються з жароміцної нержавіючої сталі, здатної витримувати температурні навантаження.
Переваги:
-
Снижает температуру выхлопных газов при движении их по тракту, что дает возможность увеличить срок службы резонатора и глушителя после удаления катализатора;
-
Компенсирует пиковые низкие частоты, возникающие при детонации топливной смеси в камере сгорания двигателя, это дает возможность сделать тише работу вашего автомобиля;
-
Снижает скорость движения выхлопных газов, что уменьшает нагрузку на резонатор.